کارگاه توسعه حرفه‌ای و جانشین پروری

حدود ۶۰ درصد از سازمان‌ها فرآیند جانشین پروری ندارند. این دوره تعاملی شما را قادر می‌سازد تا آخرین روش‌ها و استراتژی‌های مربوط به ایجاد دل‌بستگی موفق، توسعه حرفه‌ای و جانشین پروری را فرابگیرید. این دوره همچنین به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا با آموزش انواع روش‌ها به شما برای طراحی کارراهه شغلی شفاف و ساختن جایگاه موردنظر در آینده کمک کند. علاوه بر این، به شما کمک خواهد کرد که یک استراتژی جانشینی برای کسب‌وکار انعطاف‌پذیر و پایدار خود داشته باشید.

روش برگزاری دوره

در این دوره از ترکیبی از تکنیک‌های آموزش تعاملی مانند سخنرانی، مطالعات موردی و فعالیت‌های گروهی استفاده می‌شود. همچنین این دوره از بهترین شیوه‌ها و تجارب درزمینهٔ توسعه حرفه‌ای و جانشین پروری ارائه خواهد شد و از شرکت‌کنندگان می‌خواهد که تجارب سازمانی خود را به‌منظور بهینه‌سازی روند یادگیری به اشتراک بگذارند.

اهداف دوره

در پایان دوره، شرکت‌کنندگان قادر خواهند بود:

  • توسعه تکنیک‌هایی برای پیوند دادن فرایندهای داخلی منابع انسانی و فعالیت‌های خود با انتظارات خارجی
  • فراگیری شش شایستگی منابع انسانی و تعریف مدیریت منابع انسانی حرفه‌ای که به شما اجازه می‌دهد به یک مدیر با ارزش‌افزوده بالا یا حرفه‌ای شوید
  • فراگیری ابزارهای لازم برای ارزیابی و بهبود هر یک از شش شایستگی برای رهبران منابع انسانی
  • فراگیری ابزارهای تجزیه‌وتحلیل مدرن منابع انسانی به‌منظور استفاده در تولید گزارش‌های تحلیلی کسب‌وکار
  • تهیه گزارش‌های هوشمند منابع انسانی که به سازمان در کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری منابع انسانی کمک می‌کند
  • ایجاد یک بخش منابع انسانی مؤثر که نتایج کسب‌وکار را ارائه می‌دهد
  • اتخاذ تصمیمات کسب‌وکار مناسب

مخاطبان دوره

  • مدیران
  • مدیران منابع انسانی
  • رهبران سازمان‌ها
  • صاحبان کسب‌وکار

شایستگی‌های دوره

  • تفکر تحلیلی
  • تجزیه‌وتحلیل منابع انسانی
  • ارتباطات
  • رهبری
  • تیم سازی
  • تصمیم سازی

کارگاه آموزشی مدیر در نقش یک کوچ

مفهوم ”مدیر به عنوان کوچ“ یک پدیده جدید و تازه نیست. از زمانی که در سال ۱۹۸۹ اولین بار کوچینگ به عنوان یک فعالیت مدیریتی مهم مطرح شد، کوچینگ (مربی­گری) توجه زیادی را به خود جلب کرده است همان طور که نظر سنجی اخیر در زمینه یادگیری و توسعه CIPD (2006) نشان داد که ۴۷ درصد مدیران میانی از کوچینگ در کار خود بهره می برند.

اغلب اوقات، کوچینگ به عنوان چاره و درمانی برای عملکرد ضعیف مطرح شده است. با این حال، مفاهیم جدیدتر در زمینه کوچینگ از گرایش کمبود به سمت گرایش توسعه و رشد حرکت کرده اند که در آن کوچینگ (مربی­گری) به صورت یک فرایند روزمره و مستمر کمک به کارکنان در راستای تشخیص فرصت ها برای بهبود عملکرد و قابلیت آن ها ، توانمند سازی کارکنان برای فراتر رفتن از سطوح عملکرد قبلی و به عنوان فرایند یادگیری طراحی شده برای ارایه دستور العمل، محرک ها و پشتیبانی به یادگیرنده در نظر گرفته می شود.

مفهوممدیر به عنوان کوچ (مربی)“ اشاره به مدیر یا سرپرستی دارد که به عنوان کوچ (مربی) یا تسهیل کننده یادگیری در محیط کار عمل کرده و رفتار های خاصی را وضع می کند که کارکنان را قادر به یادگیری و توسعه می کند.

اهداف مربوط به کوچینگ (مربی­گری) مدیریتی اغلب شامل بهبود عملکرد کارکنان از طریق یادگیری می باشند، با این حال این اهداف چند جانبه هستند. برای مثال، ارتقای درک و دانش نقاط قوت و ضعف کارکنان از طریق ارایه بازخورد های گسترده و تشویق به خود آگاهی بر روابط فردی و رفتار های کاری تاثیر می گذارند که می توانند اهداف دیگر مرتبط با این فرم کوچینگ (مربی گری) باشند. در اصل، کوچینگ (مربی گری) مدیریتی اشاره به مدیرانی دارد که منابع کوچینگ (مربی گری) را به کارکنان خود در سازمان اختصاص می دهند.

اين ورك شاپ فرصتي است برای:

  • يادگيري مفهوم كوچينگ مدیریتی و مزاياي آن
  • يادگيري و تمرين مهارت‌های كوچينگ مديريتي كه مي‌توان بلافاصله را در محيط كاري به كار بست
  • استفاده از كوچينگ براي ثمربخش كردن و رسيدن به اهداف جلسات ۱ به ۱ (مدير و زيردستان)
  • يادگيري افزایش مهارت‌های رهبری و افزايش اثر خود در نقش يك مدير
  • يادگيري دادن بازخورد مناسب به کارکنان به طوري كه افزايش يادگيري را به‎همراه داشته باشد

اين دوره مناسب چه كساني است؟

  • سرپرستان و مديران ميانی
  • مديران ارشد

محتوی دوره

كوچ كاركنان يا اعضا تيم

  • افزايش مهارت درك بيشتر نياز كاركنان و افراد تحت سرپرستي براي تصميم گيري در مورد اينكه آبا براي مربي گري، هدايت يا پشتيباني آماده هستند.
  • انتخاب نوع سبك ارتباطي، ارزيابي، بازخورد دادن در مواجه با ترجيحات كاركنان يا افراد تحت سرپرستي خود

انتخاب مدل‌ مربيگری

  • آگاهي و انتخاب سبك كوچينگ يكي از مهمترين اركان كوچ مي باشد. بخصوص نسبت به كاركنان تازه استخدام شده كه نوع كوچ، حمايت و آموزش او از مهمترين عوامل رفتاري يك مدير مي‌باشد.
  • کاوش و استفاده از مدل مربیگری GROW و OSCAR براي رهبری موثر

ارتباطات رهبری

  • كشف و درك تفاوت بین کلمات و تن صدا كه مديران براي نفوذ و كار با كاركنان و افراد تحت سرپرستي خود استفاده مي‌كنند.
  • يادگيري حالت های مختلف زبان /گفتار و ابزار ارتباطي و نفوذ آن بر ديگران.
    درك نحوه بكارگيري استراتژی‌های قدرت سوال و بازخورد برای ايجاد تغيير در موقعیت‌های مختلف

تکنیک‌های آموزشی

  • استفاده از  آموزش/ یادگیری در موقعيت‌هاي كوتاه
  • درك قدرت مربیگری مثبت و بازخورد، برقراری ارتباط بلندمدت با استفاده از كلمات كليد WHY / HOW . WHAT
  • روياروي با مکالمات چالش برانگیز با استفاده از EQ خود

نحوه آموزش

  • اسلايد، فيلم و ابزارهاي آموزشي
  • تمرين در گروه‌هاي كوچك و بزرگ
  • ايفاي نقش يا شبيه‌سازي
  • تمرين نوشتاري مفاهيم كليدي آموخته شده
  • جلسات پرسش و پاسخ

برگزاري تست و آزمون به منظور خودارزيابي هريك از مهارت‌هاي شش‌گانه

توزيع حداقل ۴ كيس‎‌هاي واقعي و مديريتي در قالب گروه‌هاي كوچك

بررسي و طوفان مغزي موارد در قالب گروه‌هاي بزرگ

آموزش بايدها و نبايدهاي مهارتهاي شش‌گانه پس از کارگاه آموزشی‌ها

آموزش تهيه برگه‌های برنامهريزي، اقدامات عملي و ارزيابي آنها براي جلسات كوچينگ

زمان آموزش

برای برگزاری این دوره دو روز زمان در نظر گرفته‌شده است.

مدیریت عملکرد با رویکرد کوچینگ

این دوره مخصوص چه کسانی است؟

این دوره آموزشی خاص فرصتی برای رشد سبک مدیریتی قدرتمند در سازمانی است که می خواهد دیگران را توانمند کند و فرهنگی بر پایه اعتماد بسازد.

مربیگری برای عملکرد مناسب این افراد است:

  • مدیرانی که می‌خواهند سبک مدیریتی خود را توسعه دهند.
  • مدیرانی که می‌خواهند تغییری را در سازمان خود پیاده‌سازی کنند.
  • متخصصان منابع انسانی که به دنبال حفظ و توسعه استعدادها هستند.

اين ورك شاپ فرصتي است برای:

این کارگاه مدیریت ۲ روزه مربیگری شرکت‌کنندگان را به اصول و تمرین مربیگری عملکرد معرفی می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا قدرت واقعی مربیگری درون سازمان‌ها را کشف کنند. محتوای سازمانی کلیدی است و شرکت‌کنندگان فرهنگ‌های مختلف مدیریت را کشف می‌کنند و مهارت‌ها و ابزارهای ارزشمندی جدید برای ایجاد یک فرهنگ مربیگری به دست می‌آورند. سبک آموزش تجربی است و شامل تمرین مربیگری و بازخورد از مربیان باتجربه است.

محتوی دوره:

آموزش مربیگری مدیریت سطح پایه، سبک مدیریتی شرکت‌کنندگان را توسعه می‌دهد و مهارت‌های زیر را به آن‌ها می‌دهد:

  • ایجاد توافق – ایجاد روابط قوی با اعضای تیم
  • درک اصول مربیگری و مدل GROW – معرفی یک رویکرد جدید به مدیریت و یک رویکرد ساخت‌یافته برای حل مسئله
  • ایجاد اعتماد – ایجاد یک محیط امن، حمایتی، سرزنش و چالش‌برانگیز با احترام و اعتماد متقابل
  • گوش دادن به فعال – ارتباطات پیشرفته، باز، وضوح و مشارکت
  • پرسش‌های قدرتمند – توانمندسازی و توسعه اعضای تیم
  • درخواست مجوز – همکاری و ایجاد مالکیت برای اعضای تیم
  • مربیگری بازخورد – توسعه اعضای تیم و بررسی مؤثر مدیریت عملکرد
  • تعیین اهداف که انرژی و انگیزه – توسعه اعضای تیم، مدیریت عملکرد و هماهنگی اهداف شخصی و اهداف سازمانی
  • تنظیم / بررسی اقدامات – بهبود عملکرد مدیریت
  • ایجاد آگاهی برای عملکرد و رفتارهای فعلی – مدیریت عملکرد پیشرفته و توانمندسازی
  • مسئولیت ساختمان برای بهبود و راه‌حل – نوآوری و ریسک‌پذیری
  • رفتارهای مربیگری ساختمان که پایدار می‌شوند – پایداری و رضایت شغلی

نحوه آموزش

  • اسلايد، فيلم و ابزارهاي آموزشی
  • تمرين در گروه‌هاي كوچك و بزرگ
  • ايفاي نقش يا شبيه‌سازی
  • تمرين نوشتاري مفاهيم كليدي آموخته‌شده
  • جلسات پرسش و پاسخ

زمان آموزش

برای برگزاری این دوره دو روز زمان در نظر گرفته‌شده است

کارگاه آشنایی با اصول و مهارت‌های کوچینگ و منتورینگ

این ورک شاپ فرصتی است برای:

  • یادگیری مفهوم کوچینگ و مزایای آن
  • یادگیری و تمرین مهارت‌های کوچینگ که می‌توان بلافاصله را در محیط کاری به کار بست
  • یادگیری نحوه برقراری ارتباطات و تعاملات قدرتمند بین تیم‌های تحت سرپرستی
  • یادگیری نحوه مدیریت جلسات و مکالمه‌های سخت
  • یادگیری دادن بازخورد مناسب طوری که افزایش یادگیری را به همراه داشته باشد

این دوره مناسب چه کسانی است؟

  • سرپرستان و مدیران میانی
  • مدیران منابع انسانی
  • صاحبان کسب‌وکار

محتوی دوره:

۱. کوچ کارکنان یا اعضا تیم

  • افزایش مهارت درک بیشتر نیاز کارکنان و افراد تحت سرپرستی برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آبا برای مربی‌گری، هدایت یا پشتیبانی آماده هستند.
  • انتخاب نوع سبک ارتباطی، ارزیابی، بازخورد دادن در مواجه با دیگران.

۲. انتخاب مدل مربیگری

  • کاوش و استفاده از مدل مربیگری GROW

۳. ارتباطات مؤثر

  • یادگیری حالت‌های مختلف زبان /گفتار و ابزار ارتباطی و نفوذ آن بر دیگران
  • درک نحوه به‌کارگیری استراتژی‌های قدرت سؤال و بازخورد برای ایجاد تغییر در موقعیت‌های مختلف

۴. تکنیک‌های آموزشی

  • درک قدرت مربیگری مثبت و بازخورد، برقراری ارتباط بلندمدت با استفاده از کلمات کلید WHY / HOW/  WHAT
  • رویاروی با مکالمات چالش‌برانگیز با استفاده از EQ خود

نحوه آموزش

  • اسلاید، فیلم و ابزارهای آموزشی
  • تمرین در گروه‌های کوچک و بزرگ
  • ایفای نقش یا شبیه‌سازی
  • تمرین نوشتاری مفاهیم کلیدی آموخته‌شده
  • جلسات پرسش و پاسخ

برگزاری تست و آزمون به‌منظور خودارزیابی هریک از مهارت‌های شش‌گانه

توزیع حداقل ۴ نمونه واقعی و مدیریتی در قالب گروه‌های کوچک
بررسی و طوفان مغزی موارد در قالب گروه‌های بزرگ

آموزش بایدها و نبایدهای مهارت‌های شش‌گانه پس از ورک‌شاپ‌ها

آموزش تهیه فرم‌های برنامه‌ریزی، اقدامات عملی و ارزیابی آن‌ها برای جلسات کوچینگ

زمان آموزش

برای برگزاری این دوره دو روز زمان در نظر گرفته‌شده است

کارگاه حل تعارض تیمی از طریق کوچینگ

اگر مدیریت و رهبری در یک تیمی به‌خوبی ایفا نشود، مسائل بین فردی و تعارض در یک تیم می‌تواند بهترین برنامه‌های ارائه‌شده را از بین ببرند. مدیریت تعارض به‌راحتی نیست در این دوره آموزشی شما نحوهٔ شناسایی و حل تعارض و وضعیت سخت پیش‌آمده را با استفاده از رویکردهای مختلف و تکنیک‌های کوچینگ و منتورینگ فرا خواهید گرفت. شما سبک حل تعارض موردنظر خود را شناسایی و یاد خواهید گرفت چگونه با رویکرد کوچینگ می‌توانید با انواع تعارض مواجه شوید. شما همچنین مهارت‌ها و مبانی تأثیرگذار کوچینگ، چگونگی استفاده از آن‌ها و زمانی استفاده از آن‌ها را برای حل تعارضات سازمانی یاد خواهید گرفت. این دوره آموزشی به شما توانایی استفاده از تعارضات به‌عنوان بستری برای تغییر مثبت استفاده خواهید کرد.

اهداف دوره

در پایان دوره، شرکت‌کنندگان قادر خواهند بود:

  • تعریف و درک منابع مختلف تعارض
  • شناسایی سبک شخصی حل تعارض
  • استفاده از مهارت‌های نفوذ و کشف آن از طریق ایجاد رابطه با دیگران
  • مدیریت تعارض در تیم و افزایش دل‌بستگی از طریق حل مؤثر مشکلات
  • استفاده از پایگاه‌های مختلف قدرت و تغییر آن‌ها با توجه به موقعیت‌های مختلف
  • تمرین استراتژی‌های مختلف از نفوذ در قلب و ذهن افراد تیم

مخاطب دوره

صاحبان کسب‌وکار، مدیران و رهبرانی که می‌خواهند مهارت‌های حل تعارض خود را گسترش دهند، درک درستی از احساسات و رفتارهای خود داشته باشند و روش‌های خلاق مدیریت تضاد را حتی زمانی که نفوذ آن‌ها در تیم کاهش‌یافته، پیدا کنند.

شایستگی‌های دوره

  • گوش دادن فعالانه
  • رهبری دیگران
  • تجزیه‌وتحلیل وضعیت
  • حل مشکل
  • خودارزیابی
  • حساس نسبت به دیگران
  • درک نیازهای انگیزشی
  • مشتری مداری

محتوی دوره

  • تعاریف تعارض
  • روش حل تعارض توماس کیلمن Thomas Kilmann
  • نفوذ در دیگران با رویکرد حل مسئله
  • اهمیت کار گروهی
  • انواع نفوذ (پایگاه‌های قدرت)
  • هنر تغییر قلب‌ها، ذهن‌ها و اعمال
*
*
*

اگر پیام یا توضیحات خاصی دارید در این قسمت وارد کنید

برای :

  • کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌ها
  • مشاوره رایگان درباره دوره‌ها
  • رزرو کردن صندلی برای شرکت در دوره‌ها

اطلاعات خودتان را از طریق فرم مقابل برای ما ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم.