۷ دلیل داشتن بازخورد تاثیرگذار برای مدیران کسب‌و‌کار

اولین چیزی که باید بدانیم این است که بازخورد در معنای وسیع آن برای زندگی حیاتی است. بدون بازخورد هیچ انتخاب طبیعی، تکامل وجود ندارد.

بازخورد تاثیرگذار جزء ضروری تغییرات موثر است

در محل کار همیشه تغییر وجود دارد. به طور متناقض، تغییر شاید یک جز ثابت باشد. بازخورد – به دنبال آن، دادن آن و دریافت آن – یکی از موثرترین ابزارهایی است که برای مهار و ارتقا تغییرات وجود دارد، به طوری که برای ما مفید است.

این دیدگاه جهانی تر است، اما در حال حاضر، در وضعیت من به عنوان یک مدیر در سازمان، چگونه بازخورد برای من مهم است؟

همانند سطح جهانی، بازخورد یکی از اجزای ضروری تغییرات موثر و همینطور بهبود است و یکی از نقشهای هر مدیر، تلاش برای بهبود شرایط است. بازخورد تاثیرگذار به ما کمک می کند تا چیزهایی مانند موارد زیر را بهتر بفهمیم:

• آنچه ما می توانیم برای به دست آوردن نتایج بهتر تغییر دهیم
• نرخ پیشرفت به سوی هدف
• چیزی که برای روابط بهتر باید اتفاق بیافتد
• آیا چیزی ارزش انجام دادن دارد
• چقدر خوب کار میکنیم
• چه چیزهایی درباره ما فکر می کنند یا اینکه چگونه به ما ارزش می دهند
• سطح عملکرد ما در برابر هدف

استفاده از بازخورد

بازخورد تاثیرگذار به افراد کمک می کند تا بدانند که چه کاری را خوب انجام می دهند و چه کاری می توانند بهتر کنند. هنگامی که آنها می دانند که چه چیزی خوب است و چه چیزی نیست، قادر به سازگار کردن رفتار و کار خود در جهت بهبود آن هستند. بنابراین، بازخورد یک ابزار کلیدی برای بهبود عملکرد فرد و تیم است.

بازخورد تاثیرگذار در قالب تحسین کارکنان به آنها اجازه می دهند تا بفهمند چه عملکردهای خوبی داشته اند. این بازخور تلاش های آنها را به رسمیت می شناسد و رضایت شغلی را که به خوبی انجام می شود، به ارمغان می آورد. بازخورد نقش مهمی در انگیزه کارکنان دارد (نظریه هرزبرگ را ببینید).

پیشنهاد ما: محصول آموزشی بازخورد برای مدیران و رهبرانچگونه به سبک کوچ به صورت موثر بازخورد دهیم؟

 

بازخورد میتواند برای اهداف مختلف مدیریتی، از جمله موارد زیر استفاده شود:

• تأثیر یک شخص برای انجام کاری متفاوت یا تغییر رویکرد خود
• به افراد کمک می کند تا بفهمند که از آنها قدردانی کرده اید و آنها را به رسمیت شناخته اید، که به آنها انگیزه می دهد
• اطلاعات مربوط به عملکرد و رفتار خودتان را از مدیر، تیم یا سایرین دریافت کنید
• بهبود کیفیت کار افراد یا کار تیم
• به افراد نشان می دهد که به آنها و کارشان ارزش می دهید
• هنگامی که یک هدف یا کار اشتباه را متوجه شده اند کمک کنید به مسیر درست برگردند
• ساخت و حفظ ارتباط با یک گفتگوی باز و صادقانه، پرورش اعتماد و حمایت
• تنظیم و توضیح انتظارات مربوط به رفتار و عملکرد، به افراد اجازه می دهد تا با اهدافشان را بشناسند و از ان فراتر هم بروند.