استفاده از روانشناسی مثبت نگر در کوچینگ 

در این جا یک مثال از استفاده از روانشناسی مثبت نگر در طول یک جلسه کوچینگ آورده شده است، برای بالا بردن هوش هیجانی در مراجع و کمک کردن به او تا چیزی را که می خواهد پیدا کند:

بگذارید بگویم مراجع شما با یک احساس وحشت به جلسه کوچینگ می آید. او تازه متوجه شده است که شرکتش در حال تعدیل نیروست ،اکثر اعضای دپارتمان او تعدیل خواهند شد و او هم شاید شغلش را از دست دهد. او در میان چیزی است که دانیل گولمن نویسنده کتاب :هوشمندی احساسی و دلیل برتری آن بر بهره هوشی Emotional Intelligence: Why it Can Matter More Than IQ  ، آن را « ربودن آمیگدالا» می نامد.

آمیگدالا یا بادمه مغز زنگ خطر مغز است و با تهدید و تنش به صدا در می آید، و می تواند آن را بسط دهد، آن را مسلط کند و به نتیجه گیری در مورد آینده و گذشته و فاجعه اتفاق افتاده منجر شود. اساسا مراجع شما در وسط پاسخگویی به یک چالش است. چیزی که می تواند برای شما به عنوان کوچ او یک معضل باشد اگر ماهر نباشید.

خوشبختانه شما می توانید از روانشناسی مثبت نگر برای آرام کردن مراجعتان استفاده کنید بنابراین او می تواند کاربردی تر فکر کند و او می تواند از بعضی از این ابزارها در طول زمان استفاده کند تا آمیگدالا را کوچک کند و پایه مثبت را بسط دهد، چیزی که به او کمک می کند انعطاف پذیرتر و موفق تر باشد.

با گوش دادن همدلانه و آگاهانه شروع کنید. شاید به مراجعتان پیشنهاد کنید که با شما نفس عمیق بکشد تا متمرکزتر شود. از او در مورد زمانی که در موقعیت مشابهی بوده و خوب عمل کرده است بپرسید. چه توانایی در آن موقعیت به کار برده است؟ چگونه می تواند از این تواناییها در موقعیت کنونی استفاده کند؟ چه نتیجه ای را او برای مقابله با مشکلاتش می خواهد؟

به او کمک کنید تا برنامه ای برای عمل کردن طراحی کند و این برنامه شامل تمرینهایی برای کاهش منفی نگری و افزایش حس خوب باشد ،مثل اینکه دفعه دیگری که درگیر احساس وحشت شد یا آن را در دفتر روزانه اش بنویسد یا با یک دوست مورد اعتماد در این مورد صحبت کند. این راه به او کمک می کند نسبت به احساساتش آگاه تر شود و واقعیت جدیدی را برای آنچه می خواهد خلق کند، بنابراین او موقعیت کنونی را به خوبی پشت سر می گذارد ، نتایجی که می خواهد را به وجود می آورد و انعطاف پذیری خود را برای مقابله با چالش های آینده به طور موفقیت آمیزی بیشتر می کند.

به عبارت دیگر، از سوالات جدیدی استفاده کنید تا به او کمک کنید واقعیت جدیدتری را خلق کند.