نقاط قوت کوچینگ گروهی

کوچینگ گروهی بسیار محبوب است زیرا می توان آن را برای طیف وسیعی از نتایج و برنامه های کاربردی استفاده کرد. در اینجا برخی از محبوب ترین زمینه ها را می خوانید:

حل مسئله در میان اعضا :
کوچینگ برای حل مسائل پیچیده بسیار عالی است زیرا از اعضای گروه حمایت و آنها را راهنمایی می کند. این حمایت در جهت روشن ساختن مشکلات، شناسایی راهبردهای قدرتمند برای حل آنها و تعیین گامهای واقع بینانه و عملی برای اجرای این استراتژی ها است. کوچینگ می تواند به بهبود روابط تیم نیز کمک کند.

 تضمین انتقال آموزش :
همان حمایت و راهنمایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که اعضای گروه در واقع محتویاتی را که از برخی از آموزش ها به دست می آورند، از جمله سخنرانی ها، مطالعه کتاب و پادکست ها اعمال می کنند.

 تدوین تیم :
مشارکت نزدیک در میان اعضا و تمرکز قوی خود در زمینه کمک به یکدیگر می تواند به سرعت یک پیوند نزدیک و محرمانه ایجاد کند که اعضای آن به یکدیگر متکی باشند تا به هدف تیم دست یابند.

 شبکه های عمیق :
از آنجا که اعضا به طور کامل بر روی یکدیگر حساب می کنند، آنها نیازهای خود را مطرح می کنند، بازخورد باز و صادقانه می دهند و منابع مفید و عملی را در میان یکدیگر تقسیم می کنند.

 گسترش سریع و کم هزینه مهارتهای کوچینگ :
کوچینگ ثابت شده است که یک ابزار قدرتمند برای رشد تغییرات در افراد است. تغییرات سازمانی، از جمله تغییر فرهنگ، نیاز به تغییر در افراد نیز دارد. در بعضی از فرمت های کوچینگ گروه، اعضا نه تنها کوچ میشوند بلکه کوچینگ را نیز تمرین می کنند. گروه ها می توانند کم هزینه باشند، زیرا اعضای کار گروهی زیادی را انجام می دهند.

 مشارکت همه کارکنان :

ما یاد می گیریم که، مگر اینکه تلاش برای تغییر خریدار داشته باشد و مشارکت و تعهد کارکنان را داشته باشد، در غیر این صورت تلاش تغییر به احتمال زیاد موفق نخواهد بود. این تعامل باید با کارکنان باز، صادقانه و مستقیم در مورد آنچه در حال تجربه هستند باشند. آنها نیاز دارند شنیده شوند. این می تواند در این گروه ها رخ دهد.

 مهارت های رهبری اصلی :

مهارت های زیادی وجود دارد که اعضای گروه می توانند -بدون در نظر گرفتن هدف گروه- توسعه دهند. به عنوان مثال، آنها مهارت در ارائه به یک گروه، درخواست کمک و پذیرش آن، گوش دادن، سوالات خوب، برنامه ریزی عمل و یادگیری از بازخورد. یک گروه خوب نیز اصالت، مشارکت و پاسخگویی در میان اعضا را پرورش می دهد. همه این مهارت ها برای رهبری خوب ضروری است.